Sidor

lördag 29 augusti 2009

Tänkte att ni kanske ville ha en lite uppdatering på vad semesterknuttarna har för sig. Får väl bli några rader från mig (dottern, sekreteraren, you name it :) ) eftersom de verkar ha väldigt svårt att hitta internet.

De har i alla fall varit i Italien senaste 1,5 veckan ungefär och har där hunnit med både att äta permesanost och parmaskinka samt se Pisa, Rom och Pompeji bl.a. Men eftersom de insett att de "bara" har två veckor kvar nu så har de idag övergett Italien, som de för övrigt tyckt varit ett kanonbra land att turista i, för att nu besöka Kroatien och så sakteliga börja rulla norrut.

Ja det var en väldigt snabb uppdatering men nu vet ni åtminstone var de är :) Får väl se vem som skriver nästa gång.

måndag 17 augusti 2009

Jaha ja, då var det knuttarnas egna ständiga sekreterare som är här och skriver lite igen :) Egentligen vet jag inte riktigt vad de vill att jag skriva eftersom jag inte har så bra koll varken på var de är eller vad de gör, men ska göra så gott jag kan.

För lite drygt en vecka sedan återvände de från Marocko till Spanien. Det blev alltså inte någon jättelång vistelse i afrikaland och det berodde nog främst på att de hade svårt att hitta campingar och liknande. Dem verkade gilla landet som sådant, att det var trevligt folk och så men att det var väldigt fattigt. Men som de goda turister de är så stöttade de landets ekonomi genom att (hör och häpna) Pappa shoppade loss på en matta :)

Så nu är de alltså på europeisk mark igen men jag vet inte exakt var just för tillfället. Sist jag hörde av dem (i fredags) var de fortfarande i Spanien, närmare bestämt i Mas de la matas. Tror (observera att jag tror) att det ligger någonstans i nevada bergen, det låter i alla fall på dem som att de kört mestadels på små, små bergsvägar de senaste dagarna.

Vet i alla fall en sak, och det är att de har siktet inställt på Italien men hur de tänkt köra för att ta sig dit har jag däremot ingen aning om.
Just ja, kanske ska tala om att de mår bra också och att de verkligen verkar njuta av semestern så här långt :)

måndag 3 augusti 2009

Hejsan igen.

Nu sitter vi har pa ett bibliotek i Coril och ska bara skriva nagra ord innan vi far over till Marocko imorgon.
Har idag bara legat pa stranden och brannt det redan branda flasket, men det ska ju vara hardstekt. Kan tillagga att vi var inte ensamma pa den milslanga stranden, 1000 - tals till fann njutning i de harliga vagorna.

Campingen vi ligger pa ar aven denna en ungdomscamping vad det verkar som.

Vi ligger bredvid 5 Alfa hannar som spelar flammenco hela dagarna.

Vi har imorgon 10 mils korning till Algeceriga for att leta farjor, samt biljetter.

Nu hors vi inte pa ett tag ,forren vi har hittat nagot stalle i Afrika att skriva fran.

Adios